ÚvodTesty letných pneumatíkTesty zimných pneumatíkPridať testKontakt

Ako na defekty v 21. Storočí

Automobily sa menia rýchlosťou svetla. Menia sa tvary, výbava aj použité technolģie. V najbližších rokov sa s rastúcou cenou ropy očakáva väčší boom elektromobilov, alebo ešte skôr hybridov. Niekoľko sa ich predstaví každým rokom. Známejšie sú tradične z ázie, no ani európske automobilky nie su pozadu. Citroen predstavil novú C4 s pôsobivou spotrebou necelých 3,5l / 100km.


Neoddeliteľnou súčasťou automobilov sú pneumatiky. Môže sa zdať, že tam sa vývoj zastavil, no opak je pravdou. Nech sú však technológie akokoľvek vyspelé, stále nie su pneumatiky nezraniteľné. Už dávno sa defekty neopravujú jedným spôsobom, ale na trhu sa ukazujú nové vychytávky. Netreba zabádať, oprava defektu je len dočasná záležitosť, ale vždy záleží na rozsahu.


Ak máte poškodený iba behúň a do 2cm, môžete defekt opraviť sprejom. Ten cez ventil napustí do kolesa hmotu, ktorá pri obmedzenej rýchlosti bezpečne dopraví vaše auto až do servisu. Oprava týmto spôsobom je úplne jednoduchá a nepotrebujete ani hever a ďalšie náradie. Ukážka – video. Technológia je taká úspešna, že sa začína objavovať v nových autách namiesto rezervy. Je lacnejšia, zabere menej miesta a ani sa nezašpiníte.


Ak chcete pneumatiku poškodenú prierazom ďalej používať, musíte použiť iný spôsob opravy. Ak ide o poškodenie behúňa, tak sa jednoducho behúň „upchá“ knotom z tkaniny a na pneumatiky sa dá ďalej jazdiť.


Druhou možnosťou je oprava záplatou v autoservise, ktorá je komplikovanejšia, ale nemusíte kupovať novú pneumatiku. Dbá sa na všetky eventuality, povrchy sa zbrúsia, odmastia a záplata sa chemickou reakciou (vulkanizácia za studena) pripevní v neskôr vlisuje do pneumatiky. Takto opravená pneumatika je bezpečná a z estetického hľadiska ako nová, čo pri stále rastúcich cenánach pneumatík určite ocení každy vodič. Detailný postup opravy studenou vulkanizáciou.

1 363 modelov, 28 517 testov

Výrobcovia